Ústecký kraj jede prezentovat turistickou nabídku do Brna

Prezentace regionů České republiky se zaměřením na cestovní ruch proběhne od 12. do 15. ledna 2012 na brněnském výstavišti na tradičním veletrhu Regiontour. Ústecký kraj, kraj s nejvyšším nárůstem počtu příjezdů turistů v roce 2011, hodlá zaujmout odbornou i širokou veřejnost novou prezentací.

Pro letošní rok je připravena řada nových propagačních materiálů. Nové budou nejenom grafickou podobou, která reflektuje moderní trendy v oboru, ale i obsahovou náplní. Na pultech stánku Ústeckého kraje a posléze i informačních turistických center měst budou k dostání Mapy Ústeckého kraje, po kterých je tradičně obrovská poptávka. Osvědčený turistický Průvodce Ústeckým krajem prošel aktualizací a v novém přebalu doplňuje řadu tematických skládaček, určených různým cílovým skupinám, např. návštěvníkům historických měst, cykloturistům nebo milovníkům hradů a zámků. Vůbec poprvé představí Ústecký kraj ucelený materiál věnovaný muzeím a galeriím, který v grafické podobě Brány do Čech doplní nabídku.

Materiály jsou koncipovány ve dvou variantách. Jako celokrajské, prezentující čtyři turistické destinace v jednom materiálu, nebo jako v případě skládaček, samostatně v barvách základních kamenů loga Brány do Čech, což je tolik úspěšný projekt mediální kampaně Ústeckého kraje. V průběhu roku se do rodiny propagačních tiskovin narodí velice exkluzivní kniha fotografií. K ucelenosti nabídky pro turisty přibude image magazín o kraji, materiál s TOP konkrétními výlety a hlavně tolik potřebný a očekávaný propagační TV spot.

Projekt Brána do Čech je velice úspěšný, o čemž svědčí i řada prestižních ocenění, která Ústecký kraj průběžně získává. Na loňském RegionTour v Brně, který se konal v polovině ledna 2011, získal Ústecký kraj první místo v kategorii Nejlepší turistický portál! Právě turistický webový portál, jenž oslovuje rezidenty i návštěvníky kraje především svou interaktivitou, je nejvýznamnější částí celé kampaně. Na veletrhu Tourmap 2011 v kategorii Mapy a atlasy s turistickým obsahem českých krajů, regionů a obcí vyhrál soubor map Ústeckého kraje 1. místo a konečně na veletrhu cestovního ruchu ITEP Plzeň 2011 v soutěži propagačních materiálů z celé České republiky získal Ústecký kraj ve 4 kategoriích dvě první místa a jedno třetí. První místa patří do kategorie Mapy, ve které zvítězila Mapa Ústeckého kraje připravená v rámci projektu Brána do Čech a v kategorii Info materiály, kde porota ocenila Průvodce Ústeckým krajem, také z líhně Brány do Čech. Třetí místo pak kraj vybojoval v kategorii Brožury-průvodce, tematické stezky.

„Projekt Brána do Čech za tu dobu, co je prezentovaný, přinesl náležitá oceněná. Ale co je důležitější, stal se pojmem, značkou turistické nabídky a kvality. Stejnojmenný webový portál veřejnost vnímá, používá a zapojuje se do jeho doplňování a aktualizací,“ uvádí k projektu jeho spoluautor Radek Vonka, radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch a pokračuje: „V loňském i letošním roce rozjíždíme kampaň Brány do Čech naplno, tak doufáme, že budeme mít šanci získat v soutěži Velká cena cestovního ruchu veletrhu REGIONTOUR 2012 jedno z prestižních ocenění.“

První tři místa se vyhlašují v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický portál, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář a Nejlepší elektronický newsletter. Soutěž je určená pro krajské úřady, organizace destinačního managementu, turistické regiony, města, obce a nově také pro cestovní kanceláře. Vyhlášení proběhne 12.1.2012 v pavilonu P v 17:00 – 18:00 hodin.