Komunikace, kterou mohou k cestě do Německa využít všechny vozy do hmotnosti 3,5 tuny, neodpovídala normám, byla totiž příliš úzká a dvě auta se na ní nevyhnula. Situace byla o to složitější, že stavba je v chráněné oblasti Lužické hory. Rekonstrukce komunikace začala už loni. Letos stavbaři dokončili opravu úseku dlouhého 1,76 kilometru od křižovatky u obecního úřadu v Krompachu až po česko-německou hranici.
Šířkově je celá silnice rozdělena do dvou úseků. V první polovině od obecního úřadu na nejvyšší bod v obci Krompach - Valy je vedena ve dvou pruzích s obousměrným provozem, ve druhé polovině z osady Valy k hraničnímu přechodu je už jen jednopruhová s obousměrným provozem se šířkou jízdního pruhu 3,50 metru. Vyhýbání vozidel je tam řešeno pomocí nově vybudovaných výhyben, umístěných podél vlastní silnice.
Stavbaři na silnici použili progresivní technologii recyklace za studena, která je časově méně náročná a také levnější. Výhodná je však tato metoda i z pohledu ekologie, protože umožňuje v maximální možné míře využit stávající materiál. "Díky rekonstrukci je teď silnice především bezpečnější a komfortnější, a to nejen pro osobní dopravu, ale i pro cyklisty, kteří ji hojně využívají," dodal krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).
zdroj: ČTK